Анонси

    ЧОДА

    ЧОР

    ЧМР


    Назад

    Громади мають першочергово ремонтувати дороги, які обслуговують медичний і освітній простір, — Зубкo

    Із січня 2018-го запрацював Державний дорожній фонд України, закумулювавши близько 44 млрд грн. З них 35% передбачено на дороги місцевого значення, 20% буде виділено на комунальні дороги. Раніше держава не мала права ремонтувати дороги, які проходять через населені пункти, а місцева влада не мала на це коштів.

    Про це заявив Віце-прем’єр-міністр-Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко в інтерв’ю порталу «Децентралізація».

    За його словами, раніше дороги місцевого значення не потрапляли до плану ремонту доріг «Укравтодору». «Однак, у листопаді 2016-го Верховна Рада прийняла закон про створення Державного дорожнього фонду України, до якого мають стікатися кошти акцизів на пальне, спеціальні мита і штрафи за такі порушення, як, наприклад, перевищення ліміту ваги. Тепер насамперед треба ремонтувати дороги, які фігурують у планах госпітальних округів та опорних шкіл. Якісні дороги мають поєднувати периферійні населені пункти з адміністративними центрами громад», — зауважив Зубко. За його словами, робитиме це вже не Укравтодор, а громади, які відповідатимуть за утримання та експлуатацію доріг. «Райавтодори перейдуть у підпорядкування обласних адміністрацій. Якщо говорити про техніку, то часто там немає, що передавати. Проте є люди, які знають, що треба ремонтувати і вміють це робити», — зазначив він.

    Урядовець підтримує практику співфінансування ремонту доріг між об’єднаними громадами та обласною владою.

    «Частка, яку має сплатити громада має визначатися на конкурсній основі. Громади зможуть конкурувати між собою за вартістю квадратного метру відремонтованої дороги і за якістю. За законодавством, громаді треба сплачувати не менше 10% від вартості ремонту. Але можливо, що громада буде готова сплатити 15% чи 25%. І нехай обласна адміністрація обирає кращу пропозицію. Торік третина проектів (близько 3,5 тисяч), профінансованих з ДФРР та через субвенцію на розвиток ОТГ, стосувалися ремонту комунальних доріг та їхнього освітлення», — зазначив Геннадій Зубко.

    Він наголосив, що від громад не вимагатимуть утримувати райавтодори, якщо ті не спроможні виконувати свої обов’язки. «Уряду потрібні не автодори, а якісні дороги, які належним чином експлуатують, ремонтують та утримують. Для цього необхідна ринкова конкуренція. Будь-яка спеціалізована організація може підготувати конкурентну пропозицію та виграти відповідний тендер. Їй ніхто не заважатиме розрахувати, яка техніка їй потрібна і взяти її у кредит аби придбати», — підкреслив Геннадій Зубко.

    Прес-служба Віце-прем’єр-міністра України

    Назад

    Президент України

    ВРУ

    КМУ

    Мінрегіон

    data

    economy

    academy

    teplo

    teplo

    teplo